A kereskedőknek szintet kell lépniük a fennmaradáshoz. Ennek egyik fontos módja lehet az omnichannel működés kialakítása. A vásárlókat szolgáló összes érintkezési pontot, így az offline és online boltokat integráltan kezelő kereskedelmi és marketing gyakorlat kialakításához egyrészt korszerű háttérrendszerekre és adatbázisokra, másrészt támogató szervezeti háttérre van szükség.
Az Apple közzétett egy dokumentumot, amely tippeket ad a használt iPhone-ok megvásárlásához, beleértve a sérülések és az aktiválási zárak ellenőrzését - írta a Macrumors.
Akár kedvenc márkájukat is készek elhagyni a vásárlók, ha fizetniük kell a rendelt termék visszaküldéséért – állapítja meg az SAP Emarsys legújabb kutatása. A kereskedők hosszú távon jobban járnak, ha megszüntetik a vásárlók elé gördített akadályokat, különben elvesztik leghűségesebb vevőiket. A tapasztalatok szerint, aki erre odafigyel, nem feltétlenül kell több visszáru megbízást kezeljen, viszont sokat tesz a vásárlói lojalitás megőrzéséért. A felmérés a magyar piac számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.
A vg.hu házhozszállítással kapcsolatos kérdésére válaszul a Lidl Magyarország jelezte, vizsgálják a szolgáltatás bevezetésének lehetőségét. A német diszkontlánc szinte egyedül maradt a piacon, miután két legnagyobb vetélytársa, a Penny (Foodpanda) és az Aldi (Roksh) az elmúlt években létrehozták saját házhozszállítási rendszerüket.
Magyarországi bővítést jelentett be az IKEA, a svéd áruházlánc továbbá értékelte a 2022-es pénzügyi évet is. A vállalat 2023-as tervei között szerepel, hogy a kiszállítások 25%-a elektromos járművekkel történjen – számoltak be közleményükben.
Súlyos hibát fedeztek fel a Google Home hangszórók szoftverében, amelyet kihasználva a támadók teljes irányítást szerezhetnek az eszköz felett, és akár le is hallgathatják annak tulajdonosát. A biztonsági rés csak a korábbi firmware-ekben van jelen, a legújabb verzióban már kijavították, így erősen ajánlott mihamarabb frissíteni az eszközt - írja a BleepingComputer.
A Klarna tovább építi vásárlási ökoszisztémáját azzal, hogy egy árösszehasonlító oldalt hoznak létre és vezetnek be több európai országban.
A világjárvány időszakában az e-kereskedelem különösen gyorsan tudott nőni a vásárlás minden kategóriájában. Egy amerikai felmérés szerint a fogyasztók vásárlásainak 15 százaléka ma már online történik, szemben a járvány előtti 11 százalékkal - írja a PYMNTS.
A magyarok egyre inkább megtalálják az online vásárlás helyét az életükben, vagyis az impulzusszerű vásárlásokat egyre inkább felváltják a digitális bevásárló körutak. A Mastercard Fizetési Élmény Riportjából kiderül, hogy az e-kereskedelemben rejlő hatalmas potenciál kiaknázása érdekében a fizetési ökoszisztéma szolgáltatóinak érdemes a long-tail kereskedőkre fókuszálniuk. További tanulság a kisebb e-kereskedők számára, hogy a kártyás fizetési lehetőség nem csupán egy fizetési módozat, hanem bizalomépítő jelleggel is bír.
A Fizetési Élmény Riport idei jelentése alapján kezdi megtalálni fizikai helyét az online vásárlás az életünkben: egyértelműen a hálószobánk lett az online bevásárlókörutak fő színtere. A magyarok 58 százaléka vásárolt már ágyban fekve, míg sokan leszoktak a vécén ücsörgés alatti- és munkaidőben történő rendelgetésről. Bár dinamikusan fejlődik az e-kereskedelmi piac (a 2021-es forgalom több 1200 milliárd Ft volt), az idén 3. alkalommal elkészített országos reprezentatív kutatás alapján akkor jöhet el a szektor igazi aranykora, ha a 24 000 kisebb, magyar üzemeltetésű webshop lépést tud tartani a vásárlói igényekkel. Ehhez pedig nem csak a hálószobákba kell bejutniuk, de a biztonságra is figyelniük kell, hisz továbbra is ez a magyarok szerint az egyik legfontosabb döntési szempont.
Elindult a magát Magyarország első valódi lakossági BNPL-szolgáltatójának nevező megoldás: az IzzyPay segítségével a vásárlók úgy tudják megrendelni, kipróbálni a termékeket, hogy azokért 14 napig nem kell fizetniük és kártyaadataikat sem szükséges megadniuk. A szolgáltatást a kereskedelmi partnerek vehetik fel kínálatukba.
Sokan temetik a BNPL-cégeket a "Klarnageddon" láttán, ám elképzelhető, hogy egy sokkal jövedelmezőbb modellre váltva az instant részletfizetős megoldások megtalálhatják számításukat a B2B-mezőnyben. A vállalati szegmens ugyanis magasabb haszonnal és növekedési potenciállal kecsegtet, ráadásul a technológia a B2B tranzakciók számos fájó pontján tudna enyhíteni. Cikkünkben bemutatjuk, mire jó a B2B BNPL, kinek hasznos, és milyen hazai próbálkozásoknak lehetünk szemtanúi ebben a viszonylag új, de robbanásszerű növekedésre predesztinált szektorban.
A Klarna frissítése lehetővé teszi, hogy a felhasználók a teljes online vásárlási előzményeiket az megtekinthessék az alkalmazásban, függetlenül attól, hogy a Klarnán keresztül vásároltak-e. Ezzel a BNPL-cég egy újabb lépést tesz afelé, hogy egy általános vásárlási applikációt hozzon létre.
Megváltozott az online szolgáltatások piaca, a vevők óvatosabban döntenek, egyre többen csak az utolsó pillanatban vásárolnak, és átalakult a keresett szolgáltatások köre - derül ki a Bónusz Brigád és az e-kereskedelem kutatására szakosodott GKID közös felmérésből.
2021-ben, a pandémia ellenére is inkább személyesen vásároltak a magyarok a hazai plázákban, többségük pedig már nem csak hagyományos vásárlási céllal kereste fel a bevásárlóközpontokat – többek között ez derült ki az Indotek Group által készített, nem reprezentatív felmérésből. Az ingatlanpiaci társaság a portfóliójába tartozó plázák közül 16 bevásárlóközpont esetében vizsgálta a vásárlási és plázalátogatási szokásokat. A felmérés többek között a látogatás gyakoriságát, az eltöltött idő mennyiségét, az online és személyes vásárlás közötti megoszlást, valamint az alternatív vásárlási helyszíneket vizsgálta.
Az élelmiszerek, háztartási cikkek és drogériai termékek internetes értékesítési forgalma csaknem 45 százalékkal nőtt Magyarországon tavaly az első kilenc hónapban, ez a szektor bővült a leggyorsabban az online kiskereskedelmen belül 2021-ben - derül ki a GKI Digital Online Retail Big Picture című kutatásából.
Az esetek töredéke jut tényleges elzárásig.
Fokozzák a küzdelmet az EP-választások előtt.
Újabb részlet derült ki.
Bejelentették, hogy mikor hol tartózkodik majd.
Kulcsfontosságú adatok záporoznak a napokban.
Milyen következményekkel járhat a csapok elzárása?
Kilőttek a határidős árak, de meddig lehet a nyugati civilizáció kávéfogyasztási igényeit kielégíteni?
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?