A fennmaradáshoz több kell: szintet kell lépniük a kereskedőknek

A fennmaradáshoz több kell: szintet kell lépniük a kereskedőknek

A kereskedőknek szintet kell lépniük a fennmaradáshoz. Ennek egyik fontos módja lehet az omnichannel működés kialakítása. A vásárlókat szolgáló összes érintkezési pontot, így az offline és online boltokat integráltan kezelő kereskedelmi és marketing gyakorlat kialakításához egyrészt korszerű háttérrendszerekre és adatbázisokra, másrészt támogató szervezeti háttérre van szükség.

Hatalmas pofont osztanak ki a vásárlók: elhagyják a kedvenc boltjaikat, ha megfizettetik velük a visszaküldést

Hatalmas pofont osztanak ki a vásárlók: elhagyják a kedvenc boltjaikat, ha megfizettetik velük a visszaküldést

Akár kedvenc márkájukat is készek elhagyni a vásárlók, ha fizetniük kell a rendelt termék visszaküldéséért – állapítja meg az SAP Emarsys legújabb kutatása. A kereskedők hosszú távon jobban járnak, ha megszüntetik a vásárlók elé gördített akadályokat, különben elvesztik leghűségesebb vevőiket. A tapasztalatok szerint, aki erre odafigyel, nem feltétlenül kell több visszáru megbízást kezeljen, viszont sokat tesz a vásárlói lojalitás megőrzéséért. A felmérés a magyar piac számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.

Megtörhet a jég: új korszak kezdődhet a magyarországi Lidlnél

Megtörhet a jég: új korszak kezdődhet a magyarországi Lidlnél

A vg.hu házhozszállítással kapcsolatos kérdésére válaszul a Lidl Magyarország jelezte, vizsgálják a szolgáltatás bevezetésének lehetőségét. A német diszkontlánc szinte egyedül maradt a piacon, miután két legnagyobb vetélytársa, a Penny (Foodpanda) és az Aldi (Roksh) az elmúlt években létrehozták saját házhozszállítási rendszerüket.

Súlyos hibára derült fény: így hallgathatnak le a Google eszközével

Súlyos hibára derült fény: így hallgathatnak le a Google eszközével

Súlyos hibát fedeztek fel a Google Home hangszórók szoftverében, amelyet kihasználva a támadók teljes irányítást szerezhetnek az eszköz felett, és akár le is hallgathatják annak tulajdonosát. A biztonsági rés csak a korábbi firmware-ekben van jelen, a legújabb verzióban már kijavították, így erősen ajánlott mihamarabb frissíteni az eszközt - írja a BleepingComputer.

Árösszehasonlítóval újít a fintech sztár

Árösszehasonlítóval újít a fintech sztár

A Klarna tovább építi vásárlási ökoszisztémáját azzal, hogy egy árösszehasonlító oldalt hoznak létre és vezetnek be több európai országban.

A járvány nyomott hagyott a szokásainkon, és ez már nem fog eltűnni

A járvány nyomott hagyott a szokásainkon, és ez már nem fog eltűnni

A világjárvány időszakában az e-kereskedelem különösen gyorsan tudott nőni a vásárlás minden kategóriájában. Egy amerikai felmérés szerint a fogyasztók vásárlásainak 15 százaléka ma már online történik, szemben a járvány előtti 11 százalékkal - írja a PYMNTS.

Hasít az online kereskedelem Magyarországon, ám egy nehezen elérhető csoport hatalmas lehetőséget szalaszt el

Hasít az online kereskedelem Magyarországon, ám egy nehezen elérhető csoport hatalmas lehetőséget szalaszt el

A magyarok egyre inkább megtalálják az online vásárlás helyét az életükben, vagyis az impulzusszerű vásárlásokat egyre inkább felváltják a digitális bevásárló körutak. A Mastercard Fizetési Élmény Riportjából kiderül, hogy az e-kereskedelemben rejlő hatalmas potenciál kiaknázása érdekében a fizetési ökoszisztéma szolgáltatóinak érdemes a long-tail kereskedőkre fókuszálniuk. További tanulság a kisebb e-kereskedők számára, hogy a kártyás fizetési lehetőség nem csupán egy fizetési módozat, hanem bizalomépítő jelleggel is bír.

Kiderült, mi a magyarok kedvenc online vásárlási helyszíne

Kiderült, mi a magyarok kedvenc online vásárlási helyszíne

A Fizetési Élmény Riport idei jelentése alapján kezdi megtalálni fizikai helyét az online vásárlás az életünkben: egyértelműen a hálószobánk lett az online bevásárlókörutak fő színtere. A magyarok 58 százaléka vásárolt már ágyban fekve, míg sokan leszoktak a vécén ücsörgés alatti- és munkaidőben történő rendelgetésről. Bár dinamikusan fejlődik az e-kereskedelmi piac (a 2021-es forgalom több 1200 milliárd Ft volt), az idén 3. alkalommal elkészített országos reprezentatív kutatás alapján akkor jöhet el a szektor igazi aranykora, ha a 24 000 kisebb, magyar üzemeltetésű webshop lépést tud tartani a vásárlói igényekkel. Ehhez pedig nem csak a hálószobákba kell bejutniuk, de a biztonságra is figyelniük kell, hisz továbbra is ez a magyarok szerint az egyik legfontosabb döntési szempont.

Lakossági BNPL-szolgáltató indult Magyarországon

Lakossági BNPL-szolgáltató indult Magyarországon

Elindult a magát Magyarország első valódi lakossági BNPL-szolgáltatójának nevező megoldás: az IzzyPay segítségével a vásárlók úgy tudják megrendelni, kipróbálni a termékeket, hogy azokért 14 napig nem kell fizetniük és kártyaadataikat sem szükséges megadniuk. A szolgáltatást a kereskedelmi partnerek vehetik fel kínálatukba.

Sokan temették a sztárszektort, amely egy csavarral épp most bukkant a fejős tehenére

Sokan temették a sztárszektort, amely egy csavarral épp most bukkant a fejős tehenére

Sokan temetik a BNPL-cégeket a "Klarnageddon" láttán, ám elképzelhető, hogy egy sokkal jövedelmezőbb modellre váltva az instant részletfizetős megoldások megtalálhatják számításukat a B2B-mezőnyben. A vállalati szegmens ugyanis magasabb haszonnal és növekedési potenciállal kecsegtet, ráadásul a technológia a B2B tranzakciók számos fájó pontján tudna enyhíteni. Cikkünkben bemutatjuk, mire jó a B2B BNPL, kinek hasznos, és milyen hazai próbálkozásoknak lehetünk szemtanúi ebben a viszonylag új, de robbanásszerű növekedésre predesztinált szektorban.

Az online vásárlás egyik legzavaróbb pontjára kínálna megoldást a fintech sztár

Az online vásárlás egyik legzavaróbb pontjára kínálna megoldást a fintech sztár

A Klarna frissítése lehetővé teszi, hogy a felhasználók a teljes online vásárlási előzményeiket az megtekinthessék az alkalmazásban, függetlenül attól, hogy a Klarnán keresztül vásároltak-e. Ezzel a BNPL-cég egy újabb lépést tesz afelé, hogy egy általános vásárlási applikációt hozzon létre.

Változnak a magyarok netes vásárlási szokásai

Változnak a magyarok netes vásárlási szokásai

Megváltozott az online szolgáltatások piaca, a vevők óvatosabban döntenek, egyre többen csak az utolsó pillanatban vásárolnak, és átalakult a keresett szolgáltatások köre - derül ki a Bónusz Brigád és az e-kereskedelem kutatására szakosodott GKID közös felmérésből.

Most kiderül, milyen gyakran járnak plázába a magyarok

Most kiderül, milyen gyakran járnak plázába a magyarok

2021-ben, a pandémia ellenére is inkább személyesen vásároltak a magyarok a hazai plázákban, többségük pedig már nem csak hagyományos vásárlási céllal kereste fel a bevásárlóközpontokat – többek között ez derült ki az Indotek Group által készített, nem reprezentatív felmérésből. Az ingatlanpiaci társaság a portfóliójába tartozó plázák közül 16 bevásárlóközpont esetében vizsgálta a vásárlási és plázalátogatási szokásokat. A felmérés többek között a látogatás gyakoriságát, az eltöltött idő mennyiségét, az online és személyes vásárlás közötti megoszlást, valamint az alternatív vásárlási helyszíneket vizsgálta.

Nagyot robbantott a magyar e-kereskedelem, ezek voltak a húzótermékek

Nagyot robbantott a magyar e-kereskedelem, ezek voltak a húzótermékek

Az élelmiszerek, háztartási cikkek és drogériai termékek internetes értékesítési forgalma csaknem 45 százalékkal nőtt Magyarországon tavaly az első kilenc hónapban, ez a szektor bővült a leggyorsabban az online kiskereskedelmen belül 2021-ben - derül ki a GKI Digital Online Retail Big Picture című kutatásából.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Így alakul szerdától a benzin ára
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.